Bevált tippek az esküvői fotóstól a Nagy Napotokra

Ebben a fejezetben gyorsan összefoglaltam a legfontosabb tudnivalókat, de találtok egy nagyon aprólékos, részletes leírást is ezen a honlapon rövidesen. 2022 februárjában és tavaszán, hetente új bejegyzésekkel jelentkezem, hogy ezzel is segítsem a házasulandó párokat.
Ha ezt a ezt a bejegyzést elovassátok, tudni fogjátok, hogy miként érdemes nekiállni a szervezésnek, felhívom a figyelmeteket a legnagyobb bakikra és tanácsot adok arra vonatkozólag, hogy mik a bevált módszerek a sikeres esküvő lebonyolításához.

A munkamódszeremről: az első találkozás alkalmával az ifjú párokat részletesen megkérdezem az elképzeléseikről, hogy tisztában legyek azzal, milyen koncepció állt össze a fejükben a Nagy Napjukról. Tapasztalataim alapján kijelenthetem: a párok 90%-a nem rendelkezik olyan menetrenddel az esküvő napjáról, ami segítené őket a hatékony, zökkenőmentes lebonyolításhoz. Ebben segítek nekik, hiszen az én célom az, hogy a lehető legjobb képeket készítsem, ehhez pedig nem elég a fotós szaktudás és az, hogy „csillió” megapixeles fényképezőgépekkel és ultra fényerős optikákkal rendelkezzek! Ugyanis, ha egy esküvő szervezetlen, nincs leírt folyamata, akkor az kiüt a pár hangulatára is, így a képeken sem lesz őszinte, felhőtlen a mosolyuk! Most biztos felmerül sokakban a kérdés, hogy én miért is foglalkozok ezzel? Hiszen nem az én feladatom ez, hanem egy esküvőszervezőjé! Bizony ebben van igazság, de én úgy gondolom, hogyha fizet nekem egy pár százezreket, akkor a feladatom nem csak az, hogy fotós szakmailag 100%-ig helytálljak, hanem az is, hogy érezzék azt a gondoskodást, amit a több mint 230 esküvő tapasztalata alapján nyújtani tudok számukra! Különösen úgy, hogy a hozzám forduló párok döntő többségének nincs is esküvőszervezője.

Gyorstalpaló a sikeres esküvő megszervezéséhez

Az előkészületekről:

  1. Esküvői helyszín kiválasztásakor ügyelj arra, hogy rendelkezzen szálláslehetőséggel vagy a közelében legyen hotel. A távolról érkező rokonoknak, barátoknak így nem kell hajnalban hazaindulni és inni is tudnak.
  2. Ha sok a gyermek a násznép tagjai között, akkor mindenképpen olyan helyet válasszatok, ahol a picik biztonságosan tudnak szaladgálni és nem kell attól rettegni, hogy kifutnak egy forgalmas útra.
  3. Legyen könnyen megközelíthető helyen a lagzi és tartozzon hozzá parkoló is.
  4. Abszolút nem rossz ötlet, ha sátras esküvőt találsz ki, mert ez a nyári kánikulában és egy felhőszakadás esetén is megfelelő komfortérzetet biztosít.
  5. Az esküvői menü kitalálásakor gondolj az ételallergiában szenvedőkre is!
  6. Az éjféli menünél kalkulálj azzal, hogy sokan már cseppet sem lesznek éhesek és lesznek olyanok is, akik már hazamennének, így az éjféli fogásból érdemes kisebb adaggal számolni.
  7. Esküvői dekorban sokat tudnak segíteni a vendéglátóhelyek is, de ha egyedi igényetek van, akkor bátran kérjetek fel dekoratőrt. Azonban azt ne felejtsétek el, hogy vannak olyan speciális rendezvényhelyszínek, amiknek üzemeltetői nem engedik meg, hogy bizonyos falakat, mennyezeti részeket feldíszítsenek! Erre mindenképpen kérdezzetek rá a terembérlés előtt! (Hozzáteszem: a szakavatott dekorosok ismerik az összes helyszínt a régiójukban, őket túl nagy meglepetés nem is érheti elvileg.)
  8. Kösd ki jó előre a zenészekkel, hogy mennyi az az alkoholmennyiség, amit elfogyaszthatnak. Nem viccből írom, sajnos sok esküvőben láttam már, hogy a zenészek jobban felöntöttek a garatra, mint a násznép tagjai. Tényleg ne szégyelld ezt a kérésed elmondani nekik!
  9. Ha gyűlölőd a mulatós zenét az cseppet sem baj, de számolj azzal, hogy a násznép darabokra fog szedni, ha nem lesz az a klasszikus, igazi magyar lagzis zene! Nem kell a Kis Grófóig, Rostás Szabikáig lesüllyedni, elég, ha a 3+2-féle nóták szólnak legalább egy fél órát.
  10. Amennyiben esküvői DJ-t választasz, akkor legyél proaktív és egy YouTube-os zenei listával mutasd meg neki, hogy mik azok a muzsikák, amit vétek lenne kihagyni a lagzidon!
  11. Jó szívvel javaslom az örömanyáknak, koszorúslányoknak és a menyasszonynak, hogy egy helyre menjenek fodrászkodni, sminkelni. Nagyon sok, a szervezetlenségből fakadó kellemetlenséget tud okozni, hogyha minden csaj máshova, másik fodrászhoz és sminkeshez megy.
  12. Mérd fel jó előre azt, hogy mennyire édesszájú a násznép! Ne rendelj feleslegesen sok kísérőtortát és sütit, mert könnyen lehet, hogy még otthon sem fogják megenni, hiába csomagolják el a szülők távozáskor.
  13. Hozz létre egy Facebook csoportot, ahol minden fontos infót meg tudsz majd osztani az esküvővel kapcsolatban, például szertartások helyszínét és megközelíthetőségét, a parkolási lehetőségeket. Vagy ossz meg fotókat, hogy be tudd mutatni, milyen szuper környezetben is lesz a lakodalmad! Ez a csoport arra is jó lesz, hogy kommunikálj a násznép kéréseiről, legyen az az ételallergiával vagy a zenei kínálattal kapcsolatos!

A kreatív fotózásról:

  1. Lehetőleg ne az esküvő napjára tegyétek a kreatív fotózást, mert a nagy napotokon egész egyszerűen nem lesz kellő mennyiségű idő, hogy felszabadultan tudjatok kreatívozni. Arról nem is beszélve, hogy nyári esküvő esetén a szertartások előtt tartott fotózás alkalmával nagyon meleg lesz és a Nap fényei cseppet sem ideálisak.
  2. Kreatív fotózásra tervezzetek be egy esőnapot és ezt beszéljétek meg a fodrásszal és a sminkessel is!
  3. Például egy szombati esküvő esetén a kreatív fotózás miatt ne hétfőn vigyétek vissza a menyasszonyi ruhát, de ne is kedd délelőtt, mert ugye közbe szólhat az időjárás!
  4. A kreatív fotózásra több helyszínt jelöljetek ki, hogy minél változatosabbak legyenek a képek!
  5. Legyen segítőtök a kreatív fotózásnál, aki hozza magával a cuccaitokat, kiegészítőket!

A szertartásokról:

  1. Templomi szertartás esetén legyen egy személy, aki becsukja a bevonuláskor az ajtót, hogy ne legyen drasztikus ellenfény a sötétebb templombelső és a kívülről beáradó fény miatt.
  2. Lassan érkezzetek meg az oltárhoz és az anyakönyvvezetői asztalhoz, hiszen, ha gyorsan rohantok be, az egyrészt nem szép, másrészt fotókon és a videókon sem mutat jól.
  3. A tisztelt násznépet kérjük meg, hogy az örömötökben úgy osztozzon, hogy a padsorokból követi figyelemmel az eseményeket, ne álljanak fel és ne kezdjenek el a mobiltelefonjukkal kamerázni.
  4. Polgári szertartásnál sajnos gyakori, hogy egy olyan helyiségben tartják az esketést (szocreál polgármesteri hivatalok termei, bizonyos vendéglátóhelyek), ahol a háttérben a falon ott lóg egy tűzoltókészülék, felhalmozott székek figyelek a háttérben – ezek esztétikailag nagyon sokat rontanak a fotókon. Ezért érdemes megkérni a technikust, pincért, hogy erre kis időre a terem olyan részére vigye ezeket, amik nem rontják a fotó hátterét.
  5. A gyűrűt is lassan húzzátok egymás ujjára, miközben egymásra néztek, rápillantotok a gyűrűre.
  6. Sajnos sok anyakönyvvezető nem figyel erre oda, pedig én nagyon fontosnak tartom, hogy a házassági dokumentum aláírásakor az ifjú pár és a tanúk is leüljenek arra a 10-15 másodpercre, hiszen nem egy bankban vagyunk, amint aláírjuk az átutalási megbízást állva…
  7. A gratulációknál még nem kell odaadni a nászajándékot, pénzt, hacsaknem nem vesz már részt az est további részében a vendég.

Szertartások után:

  1. Egyeztessétek le a polgármesteri hivatallal vagy a plébánia képviselőjével, hogy szórhat-e a násznép rizst, rózsaszirmot, konfettit kijövetelkor. Számos olyan hely van, ahol ez tilos – sajnos.
  2. A csoportképek úgy szépek, ha nincs kézben tartott szatyor, kabát, oda nem illő tárgy, mint például mobiltelefon.
  3. Írjunk egy listát, hogy milyen konstellációban, milyen rokonokkal, barátokkal akarunk közös képeket készíttetni!
  4. Csokoreldobáskor várd meg, míg én is ott leszek és az én visszajelzésem megvan. mert nagyon gáz tud lenni az, ha a koszorúslányok siettetik a menyasszonyt, hogy „DOBD MÁR EL!!!”, miközben én még nagymamád fotózom az egyik unokahúgoddal.
  5. Bár piszok szép, de nem túl környezetbarát a lufieregetés, inkább helyezzetek el egy lakatot egy ismertebb hely kerítésén. Az egész biztosan sokáig megmarad!

A lakodalom helyszínén:

  1. Ne a vacsorával kezdjétek a lagzit, hanem a nyitótánccal, mert ez megadja az est hangulatát. Ráadásul, ha a vacsi utánra tervezitek a nyitótáncot, akkor a híres kajakómával is számolnotok kell, a násznépet meg nehéz lesz összeverbuválni a kiadós étkezés után, hiszen sokan cigiznének, folytatnák a megkezdett sztorit a rég látott rokonnal a teraszon.
  2. A szolgáltatókat ne egy eldugott helyre ültessétek ki, mert például én fotósként egy fontos eseményről maradhatok le, ha nem látom, hogy mi történik.
  3. Mindig beszéld meg velem, ha egy kedves rokon, barát valami produkcióval készül. Ha titkos előttetek, akkor mondjátok a násznépnek, hogy avasson engem is be!
  4. Ne akarjátok játékokkal szétszedni az est menetét! Ha a násznép jól érzi magát, bulizik a zenére, akkor többet árt bármilyen vicces játék, mint használ!
  5. Kerüljétek a menyasszonyszöktetést!!! Három felkiáltójellel írtam, de rakhattam volna többet is, mert ez a legeslegnagyobb butaság, amit el lehet követni az esküvőn! Piszkosul balesetveszélyes, másrészről, teljesen megöli a lagzi feling-jét, ha leléptek fél-egy órára is! TÉNYLEG KERÜLJÉTEK!
  6. Menyasszonytánc esetén legyen valaki, aki kiabálja, hogy „Eladó a menyasszony!”, hogy minél pörgősebb és élménydúsabb legyen ez a rész is, ne legyen elhúzva feleslegesen!
  7. Én rendszerint a menyecsketáncot követően távozom a lagziból. Az, hogy ez mikor van (éjfélkor vagy hajnali kettőkor) nem befolyásolja az árat.

Nem tudod, hogy miként szervezd meg az esküvődet? Nincs még pontos forgatókönyved sem? Küldj egy üzenetet a telefonszámoddal az info@savarijanos.hu e-mail címre! Írd meg, hogy mikor hívhatlak fel! Ingyenes konzultációt nyújtok Neked telefonon és videóhívásban is!